ما هي فوائد السجود ( حد عارف ؟ )

سلام عليكم
انا عاوز نتكلم شوية عن السجود في الصلاة
يعني ايه فوايده و ايه الي بتحس بيه بعد كل صلاة او بالتحديد كل سجده
و يعني ايه سجود اساسا

السجود
اعلي راحه نفسيه بيحس بيها الانسان
ركزو معايا بقي الله يكرمكو 

قوانين الفيزيا و الاحياء و اي علم في الدنيا يقولك كل حاجه من الارض و للارض
الانسان و اي كائن حي في الآخر بيتدفن في الأرض حتي الطير في السما
و بتقريب اكتر الانسان من تراب و للتراب .. سبحان العلي العظيم
حتي الكهرباء حتي القوي المغناطيسية الحره كلها نهايتها الارض

هوضحلكو حاجه بسيطه
الانسان من جوه عبارة عن ميه و مكونات حيويه بروتينات و حاجات كدا ممكن دكتور هيكل يوضحهالكو .. تمام !!
بس من المكونات دي ان الانسان في جسمه شحنه كرهبيه و بيحيط بيه قوة آشعه مغناطيسيه
دي عبارة عن طاقه محيطه بيه

انا لما باجي احسد × من الناس كل الي بيحصل اني بيطلع مني آشعه شريره بتصيب الانسان ده باثر علي القوه او الطاقه الي حوالين الانسان ده

طب علشان انا اتخلص من الطاقه دي ايه الحل
الحل الوحيد انك تتخلص من الشر و الضرر الي حواليك سواء منك او جاي ليك ( علي ما اعتقد ) انك تسجد و تسجد باخلاص و ورع
السجود فيه ملامسة الجبهه و مقدمة الانف للارض
بينتج عنه تخلص من الشحنات الضاره الي في جسم الانسان ..

دا كان تفسير علمي كنت سمعته من اونستراكتور في كورسات السيفتي الي كنت باخدها !!
مقراتش عنه كتير لضيق الوقت لكني اقبله بشكل نظري و لو تحقق لدي العكس سابين لكم ذلك .. لذا رجاءا من الجميع عند الرد القيام بتحديد الاشتراك في الموضوع بريديا حتي تصله التحديثات و ابرئ زمتي من اي لبس ان كان هناك لبس .
انتظروني مع الجزء الثاني ( علاقه المسجد و مواصفاته بمدي الراحه النفسيه عند السجود )

أضف تعليق